Agenda Food Show

FOODSHOW 2018
11-13 marca 2018 r.
Międzynarodowe Centrum Kongresowe, Katowice

 

12 marca 2018 r.
9.30-10.00 rejestracja uczestników
10.00-11.30 sesja inauguracyjna
Żywność w centrum uwagi świata; jedzenie w randze sztuki
11.30-12.00 przerwa
12.00-13.30 sesje tematyczne
Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend Przyszłość leży w tradycji – naturalność, lokalność i prostota budują zaufanie konsumentów SHORT STORIES – przegląd ciekawych konceptów gastronomicznych i projektów kulinarnych
13.30-14.30 przerwa
14.30-15.45 sesje tematyczne
Superfoods – skazani na sukces? Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia Milenialsi w kuchni: przepisy z bloga, diety pudełkowe, funkcjonalny sprzęt, designerskie gadżety kuchenne
15.45-18.30 przerwa techniczna
19.00 Gala Food Show Star

 

13 marca 2018 r.
9.30-10.00 rejestracja uczestników
10.00-11.30 sesja inauguracyjna
Polska gastronomia u progu wielkiego rozkwitu
11.30-12.00 przerwa
12.00-13.30 sesje tematyczne
Lokal bez adresu: targi śniadaniowe, nocne markety, foodtrucki Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy SHORT STORIES – przegląd ciekawych konceptów gastronomicznych i projektów kulinarnych
13.30-14.30 przerwa
14.30-15.45 sesje tematyczne
Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa Dostawcy HoReCa – sprostać nie tylko wymaganiom szefów kuchni, ale i potrzebom gości Od kelnera do menedżera – wyzwania gastronomicznego rynku pracy

 

12 marca 2018 r.
10.00-11.30 debata inauguracyjna
Żywność w centrum uwagi świata; jedzenie w randze sztuki
• Żywieniowi hedoniści – jedzenie jako wartość i przyjemność
• Od pożywienia do sztuki – w którą stronę ewoluuje jedzenie?
• Kucharz uczy, bawi i kreuje nowe trendy żywieniowe
• Syci, piękni i mądrzy – czy żywność może spełniać marzenia?
• Konsumencka psychoza, czyli co nam szkodzić, a co pomaga? Walka z mitami na temat żywności
• Jak projektować żywność, by zaspokoić potrzeby nowoczesnych konsumentów
• Start-upy, innowacje spożywcze, trendsetterzy – czy potrzeba jest zawsze matką wynalazku?
• Polski przemysł spożywczy w gotowości na żywieniową rewolucję

12 marca 2018 r.
12.00-13.30 debata tematyczna
Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend
• Kuchnia 4.0 – „bezmięsne” mięso, jadalne owady, warzywne desery, prozdrowotne słodycze
• Convenience i technologia wpływają na rozwój oferty producentów
• Social media wylęgarnią kulinarnych trendów – prosecco, hummus i buraki hitem Instagrama
• Skąd pochodzą żywieniowe ciekawostki – jak wyczuć trend?
• Świat zwariował na punkcie ramenu, kiszonek, antycznych zbóż, spiruliny, poke bowl. Co dalej?

12 marca 2018 r.
12.00-13.30 debata tematyczna
Przyszłość leży w tradycji – naturalność, lokalność i prostota budują zaufanie konsumentów
• Mleko prosto od krowy, rzemieślnicze piwo, jabłko od sadownika – konsumenci wyczuleni na punkcie pochodzenia
żywności
• Kooperatywy spożywcze, miejskie ogrody, RWS-y – trendy społeczne wyznaczają kierunki rozwoju żywności
• Pasja i historia producenta kreują smak produktu
• Stare receptury nigdy się nie „przejedzą” – tradycja największą innowacją
• „Babunia” na etykiecie sprzeda wszystko

12 marca 2018 r.
12.00-13.30
SHORT STORIES – przegląd ciekawych konceptów gastronomicznych i projektów kulinarnych

12 marca 2018 r.
14.30-15.45 debata tematyczna
Superfoods – trend wpisany w idee wellness, fit i eko
• Chia, jagody goji, chlorella – już nie moda, tylko trend?
• Superfoods sposobem na wieczną młodość i urodę – jak promować tę kategorię?
• Trenerki i fit blogerki nakręcają rynek super-żywności
• Kupuję zdrową żywność, więc jestem dobrym człowiekiem, czyli konsument jako „superbohater”
• Domena start-upów – czy duzi gracze podchwycą trend?
• Współpraca producentów buduje cały segment prozdrowotny

12 marca 2018 r.
14.30-15.45 debata tematyczna
Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia
• Czarne posiłki, zdrowie na talerzu, egzotyka – żywność hitem Instagrama
• Fotograf kulinarny i food designer pożądanymi zawodami i kierunkami studiów
• Żywność dla wybranych – budzi pożądanie i jest dziełem sztuki
• Foodporn nową siłą marketingową marek spożywczych
• Magia hasztagu #foodporn, czyli co wyrażamy zdjęciem posiłku
• Foodporn, czyli wszystko jest bardziej obejrzane niż spróbowane

12 marca 2018 r.
14.30-15.45 debata tematyczna
Milenialsi w kuchni: przepisy z bloga, diety pudełkowe, funkcjonalny sprzęt, designerskie gadżety kuchenne
• Milenials – konsument wygodny, ale kreatywny i wymagający
• Kuchnia poza domem; gotowanie jako forma spotkania
• W pięknym otoczeniu gotuje się lepiej i smakuje lepiej
• Ułatwić sobie codzienność – sprytne gadżety pomagają w kuchni
• Czego pragnie milenials w kuchni, a na jaki sprzęt go stać?

II Dzień

13 marca 2018 r.
10.00-11.30 debata inauguracyjna
Polska gastronomia u progu wielkiego rozkwitu
• Gastronomia bez okazji – HoReCa rośnie w siłę dzięki bogaceniu się Polaków
• Zaplątani w gąszczu przeterminowanych przepisów prawnych
• Zyski dzięki HoReCa – kto docenia rolę sektora?
• Gastronomia niejedno ma imię – wachlarz nowych konceptów
• Rynek pracy największym wyzwaniem sektora?
• W poszukiwaniu idealnej lokalizacji

13 marca 2018 r.
12.00-13.30 debata tematyczna
Lokal bez adresu: targi śniadaniowe, nocne markety, foodtrucki
• Gotowanie w każdych warunkach – od ulicy po masowe festiwale
• Street food wyznacza trendy w lokalach
• Koncept na próbę – ulica prawdę ci powie
• Street food na świecie kontra polskie realia
• Idea wspólnego jedzenia w nietypowych warunkach i w formie imprezy
• Food markety w Polsce kopią wielkich europejskich hal targowych czy unikalną koncepcją?

13 marca 2018 r.
12.00-13.30 debata tematyczna
Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy
• Turystyka kulinarna w Polsce rośnie w siłę – kto przyjeżdża i czego chce spróbować?
• Szlaki kulinarne wyznaczą rozwój turystyki w regionach.
Kuchnie zagraniczne już zdobyły, co miały do zdobycia. Teraz czas na polskie smaki
• Powrót do klasyki polskiej kuchni narodowej, w której tak naprawdę jeszcze nie zasmakowano
• Co faktycznie jest polskie?
• Lokalni dostawcy rozdają karty

13 marca 2018 r.
12.00-13.30
Short stories – przegląd ciekawych konceptów gastronomicznych i projektów kulinarnych

13 marca 2018 r.
14.30-15.45 debata tematyczna
Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa
• Koniec z jedzeniem na telefon – internet przyszłością zamówień
• E-kelner nie pomyli zamówienia
• Tajniki współpracy restauracji z serwisami do zamówień
• Social media wylęgarnią opinii i skandali
• Zaaplikowana gastronomia – urządzenia mobilne prowadzą do restauracji
• Życie bez portfela – nowoczesne formy płatności w restauracjach

13 marca 2018 r.
14.30-15.45 debata tematyczna
Dostawcy HoReCa – sprostać nie tylko wymaganiom szefów kuchni, ale i potrzebom gości
• Jak osiągnąć kompromis między lokalnością, świeżością, jakością a ceną finalną
• Dostawcy uważnie śledzą trendy czy sami je kreują?
• Pochodzenie ma znaczenie – siła lokalnych dostawców
• Od małej manufaktury po dostawcę wielkiej sieci – case study
• Dziecko w centrum uwagi szefa kuchni
• Co się jeszcze „nie przejadło” – klienci restauracji oczekują „więcej”

13 marca 2018 r.
14.30-15.45 debata tematyczna
Od kelnera do menedżera – wyzwania gastronomicznego rynku pracy
• Płaca minimalna i jej wpływ na rentowność sektora HoReCa
• Niedopasowany model edukacji personelu do oczekiwań pracodawców
• Talent kulinarny w kuchni. Sztuka zarządzania pracownikami
• Praca w gastronomii – zatrudnienie na krótko i bez zobowiązań?
• Obcokrajowcy rosnącym zasobem personalnym polskiej gastronomii
• Pracownik vs. pracodawca – czy wzajemne oczekiwania da się pogodzić?
• Kucharz superbohaterem popkultury i gwarancją sukcesu lokalu?